وبلاگ شرکت پارس گرین

ارسال پیامک، ارسال پیام صوتی، وب سرویس پیامک، وب سرویس صوتی

وبلاگ شرکت پارس گرین

ارسال پیامک، ارسال پیام صوتی، وب سرویس پیامک، وب سرویس صوتی

سرویس پیام کوتاه (SMS) موفقیت بسیار بزرگی در دنیای بی سیم کسب کرده است . میلیاردها SMS در طول روز ارسال می گردد . در حال حاضر SMS مولد درآمد عمده ای برای شرکت هایی است که در حوزه تکنولوژی بی سیم کار می کنند . برنامه های ابتکاری زیادی بر پایه SMS ساخته شده و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود .

 SMS مخفف Short Message Service بوده که تکنولوژی ای برای ارسال و دریافت پیام بین تلفن های همراه است SMS . اولین بار در سال 1992 در اروپا بدعت گزاری گردید و در همان ابتدا وارد استانداردهای GSM شد و بعدها به تکنولوژی های بی سیم مثل CDMA و TDMA منتقل گردید . استانداردهای GSM و SMS در ابتدا توسط ETSI توسعه داده شده اند . در حال حاضر 3GPP مسئولیت توسعه و نگهداری استانداردهای GSM و SMS را عهده دار می باشد . همانگونه که از نام SMS سرویس پیام کوتاه مشخص است میزان داده قابل ارسال توسط این تکنولوژی بسیار محدود است . هر SMS حداکثر می تواند 140 بایت (1120بیت) داده را شامل شود . پس اگر رمز گذاری 7بیتی استفاده شود هر SMS می تواند شامل 160 کاراکتر گردد . این رمز گذاری بـرای کاراکترهای لاتین مانند زبان انگلیسی مناسب است . برای پیاده سازی زبان های غیر لاتین مانند چینی ، عربی و فارسی نیاز بـه رمزگـذاری 16  بیتـی (Unicode UCS2) می باشد ، اگر از این روش رمزگزاری استفاده گردد هر SMS شامل 70 کـاراکتر می گردد . پیام های SMS از زبان های بین المللی پشتیبانی می نمایند و به تمامی زبان ها که Unicode آنها را پشتیبانی می کند مثل چینی ، فارسی ، ژاپنی و کره ای بدون هیچ مشکلی عمل می کند . علاوه بر متن SMS می تواند داده های باینری را نیز حمل نماید . امکان ارسال ringtone ، تصاویر ، لوگو ، wallpaper ، انیمیشن ، کارت های ویزیت و ... توسط پیام های SMS وجود دارد . یکی از بزرگترین مزایای SMS این است که توسط 100% گوشی های GSM پشتیبانی می شود . تقریبا تمامی سرویس هایی که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات ارائه می شود ، شامل SMS نیز می باشد . بر خلاف SMS تکنولوژی های همراه دیگر مثل WAP و JAVA  توسط خیلی از گوشی های قدیمی پشتیبانی نمی شود .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی